söndag 25 november 2007

bloggens betydelse

.
Bloggen SJ ToR glädjs åt bloggen Biljettluckan som han ser fram emot att få kommentera. Bloggar föder engagemang och åsikter framförs med möjlighet att nå ut till massor av människor.
Det tycker jag är kul.

Nu står ju dessa båda bloggar på varsin sida av glasväggen på sina sätt. Jag hoppas att det inte blir någon pajkastning. Jag tycker att man måste ha respekt för människan bakom resenären.
Förutan resenärer så finns dessutom inget vi.

Men nu lever vi i ett demokratiskt och öppet samhälle. Ordet är fritt och debatten möjlig.

Nu åker vi

5 kommentarer:

Anonym sa...

du kan lita på att det inte blir nån pajkastning! jag kan i of s bara prata för mig men vi är mycket humana och glada resesäljare som tar vår chans att berätta vad vi får vara med om lite anonymt så där...
lets åk!

Anonym sa...

Hej alla glada resesäljare och stationsvärdar! :-)

Nej, jag är inte heller mycket för personlig pajkastning! Gillar däremot debatt förstås. Att jag sedan blir tupp tokig på företaget SJ och deras sätt att (miss)behandla sina trognaste kunder - pendlarna - innebär inte att jag per definition hatar alla SJ anställda! Där finns många goa människor, liksom många idioter...dvs det är varken bättre eller sämre än andra arbetsplatser!

Ser fram emot givande diskussioner om hur vi kan göra SJ till ett mer kundvårdande företag! :-D

stationsvärd sa...

v,
Jag ställer upp på humaniteten och glädjen...

bejcon,
Jag vill inte försöka missuppfatta men jag kan se en nyansskillnad i inställning här.
Jag tycker inte det finns några idioter. Men det finns en hel del idiotiska situationer, där vi säkert kan vara överens om att där kan finns andra lösningar. Men jag upprepar, jag går inte till jobbet och räknar in dagens idioter. Jag möter bara trevliga resenärer på min arbetsplats.

Anonym sa...

Jag tror du missuppfattar mig kära stationsvärd! Jag går inte heller till jobbet och "räknar in dagens idioter"! Jag förutsätter att de människor jag möter är precis tvärtom, vilket kanske är naivt! Tyvärr tycks jag dock råka ut för nämnda kategori emellanåt, på olika platser i samhället, dvs människor som gör mig grymt besviken genom sitt sätt att behandla mig eller någon annan medmänniska. Dessa benämner jag "idioter", eller något annat för tillfället passande. Alla är tyvärr inte lika "goa" och trevliga som man skulle vilja....och det är en erfarenhet jag står för. I vissa situationer kan nog också jag själv anses vara en "idiot" ur en annans hänseende... ;-)

stationsvärd sa...

som sagt,
jag har inte träffat någon idiot.